تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

damavandhvac Offline
#1 ارسال شده : 1394/03/11 02:10:33 ب.ظ
damavandhvac

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 89
مکان: تهران

به علت کارایی بالا و سازگاری آماده شیر انبساط ترموستاتیکی به هر نوع کاربرد تبرید شیر انبساط ترموستاتیکی احتمالاً پر مصرف ترین کنترل کننده مبرد در حال حاضر است . درحالی که کار شیر انبساط خودکار بر اساس ثابت نگه داشتن فشار در اواپراتور است ، کار شیر انبساط ترموستاتیکی بر اساس نگه داشتن یک درجه ثابت فوق گرم مکش در خروجی اواپراتور است ، وضعیتی که اجازه می دهد کنترل کننده اخیر اواپراتور را در تمام شرایط بار گذاری سیستم کاملاً پر از مبرد نگه دارد بدون اینکه خطر سرازیر شدن مایع به طرف لوله مکش وجود داشته باشد . به علت توانایی شیر انبساط ترموستاتیکی برای فراهم کردن مصرف کامل و موثر تمام سطح اواپراتور در همه شرایط بار ، شیر انبساط ترموستاتیکی یک کنترل کننده مبرد مناسب به ویژه برای سیستم هایی که در معرض تغیرات وسیع و مکرر بارگذاری هستند می باشند .
مثل حالت شیر انبساط خودکار و تمام سایر کنترل کننده های مبرد یک توری یا صافی در ورودی مایع شیر نصب شده است تا از ورود مواد خارجی که ممکن است سبب مسدود شدن شیر بشوند جلوگیری کند .
مشخصه کارکرد شیر انبساط ترموستاتیکی از بر هم کنش سه نیروی مستقل ناشی می شود 1-فشار اواپراتور 2-فشار فنر 3-فشار وارد شده توسط مخلوط اشباع شده مایع –بخار در حباب فرمان چنانچه در شکل دیده می شود حباب فرمان شیر انبساط به طور محکم به لوله مکش در خروجی اواپراتور بسته شده است که جوابگوی تغیرات در دمای بخار مبرد در این نقطه است . هرچند یک اختلاف دمای جزئی بین دمای بخار مبرد در لوله مکش ودمای مخلوط اشباع شده مایع –بخار در حباب فرمان وجود دارد برای تمام منظورهای عملی دماهای هردو یکی گرفته می شود وبنابراین می توان فرض کرد که فشار وارد شده به وسیله شاره در حباب متناظر بادمای بخار در لوله مکش در نقطه تماس حباب است .
باید توجه داشت که فشار شاره در حباب فرمان در یک طرف فانوسه یا دیافراگم از طریق لوله مویین عمل می کند و مایل به حرکت دادن شیر در جهت باز شدن است در صورتی که فشار بخار وفشار فنر تواما در طرف دیگر فانوسه یا دیافراگم عمل میکنند ومایل به حرکت دادن شیر در جهت بسته شدن هستند . درتمام موارد مقدارفوق گرم لازم برای متعادل کردن شیرانبساط ترموساتیکی به فشار فنر بستگی دارد . به این دلیل است که تنظم فنر تنظیم فوق گرم نامیده می شود . افزایش کشش فنر مقدار فوق گرم لازم برای جبران فشارفنر ومتعادل کردن شیر را افزایش می دهد . معمولا درجه بالای فوق گرم مطلوب نیست زیرااین کار مایل به کاهش مقدار سطح موثر اواپراتور می شود . از طرف دیگر کم کردن کششفنر مقدار فوق گرم لازم برای نگه داشتن شیر در وضع تعادل را کاهش می دهد وبنابراین مایل به افزایش سطح موثر اواپراتور می شود . ولی اگر فوق گرم شیر خیلی پایین باشد شیر کنترل مبرد را تا حدی که به تناوب اواپراتور را کم خور وپر خور بکند از دست می دهد وضعیتی که اغلب ((تند وکند کردن)) نامیده می شود به طور کلی شیرهای انبساط ترموستاتیکی به وسیله سازنده برای فوق گرم 7Fتا 10F تنظیم می شودچون این مقدار فوق گرم معمولا برای اغلب کاربردها رضایبخش است بجز وقتی که حتما لازم است نباید آنرا تغیر داد .وقتی که شیر برای فوق گرم معینی تنظیم شده ، شیر آن فوق گرم را تقریباٌ تحت همه شرایط بار ، صرف نظر از دما و فشار تبخیر کن ، نگه خواهد داشت به شرط این که ظرفیت و گسترده کار شیر اضافه نشده باشد .
ــ همانطور که در ابتدا گفته شد کمپرسور ، کندانسور ، شیر انبساط و اواپراتور قسمتهای اصلی دستگاه هستند . تجهیزات اضافی نیز باید روی دستگاه نصب شود که کارکرد دستگاه بدون آنها امکان پذیر نیست که در زیر توضیح داده شده اند.


لینک منبع : شیر انبساط حرارتی
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 2.363 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت