تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

salamatbartar Offline
#1 ارسال شده : 1402/03/24 01:51:58 ب.ظ
salamatbartar

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: ایران

سینوس پیلونیدال یا کیست مویی، سوراخ کوچکی است که به یک تونل یا لوله (سینوس) زیر پوست منتهی می‌شود. معمولاً موهای گیره کرده در زیر پوست در شکاف بین باسن ایجاد می‌شوند. این عارضه اغلب با نام «بیماری پیلونیدال» شناخته می‌شود. اغلب، چندین سوراخ به هم پیوسته در بالای شکاف باسن ایجاد می‌شود که همگی به یک سینوس متصل می‌شوند.


کیست مویی معمولاً علائم قابل توجهی ایجاد نمی‌کند مگر اینکه عفونی شود. این عارضه می‌تواند باعث ایجاد آبسه پر از چرک شود. علائم اصلی این بیماری شامل: درد، قرمزی و تورم در ناحیه آسیب دیده است. درمان کیست مویی بسته به شدت التهاب و مکان آن متفاوت خواهد بود. کیست مویی ممکن است در سر یا ناف نیز ایجاد شود.

درمان کیست مویی در مراحل اولیه خفیف

اگر هیچ علامتی ندارید؛ معمولاً به شما توصیه می‌شود که ناحیه آسیب دیده را از مو پاک کنید (با تراشیدن و غیره) و با رعایت بهداشت شخصی، ناحیه آسیب دیده را تمیز نگه دارید. مراحل اولیه و خفیف کیست مویی با درمان‌های کارهای خانگی بهبود پیدا می‌کند. درمان‌های خانگی با هدف تسکین درد و تورم انجام می‌شوند.
منبع: درمان بیماری های نشیمنگاهی| کلینیک درمان فوری
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest (2)
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.695 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت