تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

C0005 Offline
#1 ارسال شده : 1402/01/26 04:08:35 ب.ظ
C0005

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: تهران

این دوراهی یکی از دوراهی‌هایی است که اکثریت افرادی که قصد خرید تلویزیون دارند با آن مواجه هستند. همانطور که می‌دانید برندهای ال جی و سامسونگ جزو برندهای بسیار معروف و باکیفیت در حوزه تولید انواع تلویزیون هستند. احتمال اینکه انتخاب شما تلویزیون ال جی یا سامسونگ باشد بسیار زیاد است.
افراد زیادی بین خرید این دو برند تلویزیون دچار شک و تردید هستند. در این مطلب قصد داریم پارامترهای زیادی را در مورد این دو تلویزیون را با هم بررسی کنیم در صورتی که قصد خرید تلویزیون را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات این دو تلویزیون داشته باشید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

آیا در خرید تلویزیون باید سخت گیر باشیم؟
در پاسخ به سوال اینکه آیا در خرید تلویزیون سختگیر باشیم یا خیر باید به شما بگوییم که خرید تلویزیون یکی از خریدهای مهم و اساسی در هر منزلی است و از آن خریدهایی نیست که بتوان دائما آن را انجام داد. از همین رو خرید تلویزیون از حساسیت و اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. بهتر است که در زمان خرید تلویزیون بسیار سختگیر و حساس باشید و تمامی فاکتورها و ویژگی‌های تلویزیون مورد نظر را به صورت دقیق و با جزئیات زیاد بررسی کنید.
معمولا افراد برای خرید تلویزیون در بین دوراهی‌های زیادی مثل تلویزیون ایرانی یا خارجی ؟ یا تلویزیون سامسونگ یا ال جی ؟ گیر می‌کنند و نمی‌دانند که کدام انتخاب، بهترین انتخاب خواهد بود. در پاسخ باید گفت که اینکه چه تلویزیونی برای شما مناسب است کاملاً به نوع استفاده و نیازهایی که به یک تلویزیون دارید وابسته است. قاعدتاً کسی که قصد دارد با استفاده از تلویزیون انواع بازی‌های گرافیکی را انجام دهد با کسی که استفاده بسیار کمی از تلویزیون فقط در حد یک یا دو فیلم دیدن دارد انتخاب‌های متفاوتی خواهد بود. پس در اولین مرحله بهتر است که شما مشخص کنید نیاز و درخواست خودتان از تلویزیون مورد نظر چیست.

تبلیغات متنی: پرستاشاپ چیست

تلویزیون ال جی یا سامسونگ؛ کدام یک حرف اول را می زند؟
اگر شما قصد خرید تلویزیون خارجی داشته باشید احتمال زیاد سعی دارید بین ال جی و سامسونگ یکی را انتخاب کنید. همانطور که در بالا به آن اشاره شد هر کدام از این برندها ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. برای این که بتوانید بهترین انتخاب را برای تلویزیون داشته باشید بهتر است در ابتدا بدانید چه چیزی را از تلویزیون انتظار دارید. برای اینکه مقایسه شما دقیق‌تر و بهتر باشد ما چندین پارامتر مهم برای خرید تلویزیون را در ادامه در تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی مقایسه خواهیم کرد که با مطالعه آن می‌توانید یک انتخاب صحیح و به صرفه داشته باشید.

طراحی تلویزیون
طراحی ظاهری تلویزیون یکی از نکات مهمی است که افراد زیادی تنها بر اساس آن اقدام به خرید انواع تلویزیون می‌کنند. به این موضوع توجه کنید که هر دوی این برندها دارای تلویزیون‌های متفاوتی هستند. این تلویزیون‌ها از ساده‌ترین نوع شروع می‌شوند و تا پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تلویزیون‌ها ادامه پیدا می‌کنند. پیشرفته‌ترین تلویزیون‌های هر برند را تلویزیون پرچمدار آن برند می‌نامند.
مثلاً در برند سامسونگ تلویزیون‌های QLED پرچمدار هستند و در تلویزیون‌های ال جی نوع OLED پرچمدار هستند. مسلما ضخامت تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ با هم متفاوت است. معمولاً تلویزیون‌های سامسونگ در تمامی مدل‌ها دارای ضخامت یکسانی از بالا تا پایین تلویزیون هستند. این در حال است که در تلویزیون‌های ال جی معمولاً در قسمت بالای تلویزیون ضخامت کمتر و در قسمت پایینی که برد و پاور قرار دارند ضخامت بالاتری را شاهد هستیم.

صفحه تخت و منحنی
یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب تلویزیون صفحه نمایش آن است که اکثریت تلویزیون‌ها دارای صفحه تخت هستند. اما بعضی از مدل‌های آن نیز که به تازگی به بازار آمده‌اند دارای صفحه نمایش‌های منحنی هستند. صفحه نمایش منحنی برای مدل‌های زیادی از برند سامسونگ وجود دارد. این در حالی است که شرکت ال جی در تولید صفحه نمایش منحنی بسیار کم فعالیت کرده و اکثریت صفحه نمایش‌های تلویزیون ال جی صفحه تخت هستند. اگر شما فردی هستید که علاقه زیادی به صفحه نمایش منحنی دارید بهترین گزینه برای شما تلویزیون‌های سامسونگ خواهد بود. این موضوع برای کسانی که گیمر حرفه‌ای هستند و قصد دارند با استفاده از تلویزیون بازی‌های گرافیکی زیادی انجام دهند بسیار مناسب و مفید است.

کیفیت تصویر
کیفیت تصویر یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم و اساسی برای انتخاب تلویزیون است. شما برای خرید هر تلویزیونی باید در ابتدا کیفیت تصویر آن را بررسی کنید. برندهای سامسونگ و ال جی هر دو دارای تلویزیون‌های متفاوتی هستند. کیفیت تصویر در تلویزیون‌های این دو برند عبارتند از: HD، FULL HD، 4K و …
تلویزیون سامسونگ دارای پنل va و تلویزیون ال جی دارای پنل IPS است.
زاویه دید در پنل va کمتر از پنل IPS است. به همین دلیل تلویزیون‌های ال جی زاویه دید بیشتری به شما می‌دهند و اگر از کنار به آن نگاه کنید رنگ‌ها به هم نمی‌ریزند. معمولا در تلویزیون‌های ال جی رنگ‌ها طبیعی‌تر هستند. این در حالی است که در تلویزیون‌های سامسونگ کنتراست و شدت رنگ‌ها بیشتر از حالت عادی است. به همین دلیل تلویزیون‌های سامسونگ بسیار برای افرادی که قصد بازی کردن با تلویزیون را دارند مناسب است. در حالی که تلویزیون‌های ال جی برای عکاسان و افرادی که کیفیت رنگ برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد مناسب است.

تبلیغات متنی: انکرتکست چیست

کیفیت صدا
کیفیت صدا بعد از کیفیت تصویر یکی دیگر از فاکتورهای قابل بررسی برای خرید هر نوع تلویزیونی است. همانطور که بالاتر نیز در مورد آن صحبت کردیم هر دوی این برندها دارای تلویزیون‌های مختلفی هستند که کیفیت تصویر در هر کدام متفاوت است.
اما تلویزیون‌های پرچمدار این دو برند یعنی تلویزیون‌های OLED و QLED کیفیت صدا و توان خروجی بسیار خوب و باکیفیتی دارند. در نسخه‌های جدید قابلیت‌های زیاد دیگری نیز به آن‌ها اضافه شده است به شکلی که فرد بیننده احساس می‌کند در فضای مورد نظر حضور دارد. اگر بخواهیم کیفیت صدا در این دو برند را مقایسه کنیم باید گفت که تفاوت زیادی در کیفیت صدای این دو برند وجود ندارد.

زبان فارسی در تلویزیون
یکی دیگر از پارامترهایی که برای بعضی از افراد دارای اهمیت است وجود زبان فارسی در تلویزیون است. در حال حاضر در تلویزیون‌های ال جی به هیچ عنوان منو فارسی وجود ندارد و اگر فردی یک تلویزیون ال جی با منو فارسی را به شما نشان داد مطمئن باشید که تلویزیون مورد نظر تقلبی است.
اما در برند سامسونگ اکثریت تلویزیون‌های تولید شده منو فارسی ندارند. فقط بعضی از مدل‌های تلویزیون سامسونگ که در کشور مصر مونتاژ می‌شوند دارای منوی فارسی هستند.

پردازنده
یکی دیگر از فاکتورهایی که برای بررسی تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ باید بررسی شود پردازنده تلویزیون است. پردازنده تراشه‌ای است که مسئولیت پردازش داده‌ها را بر عهده دارد. همانطور که در بالاتر در مورد آن صحبت کردیم تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ انواع و مدل‌های بسیار مختلفی دارند که قابلیت‌ها و امکانات هر کدام از تلویزیون‌ها با دیگری متفاوت است.
اما به صورت کلی تلویزیون ال جی از پردازنده‌های ۴ هسته‌ای استفاده می‌کند. این در حالی است که تلویزیون سامسونگ از پردازنده کوانتومی مخصوص به خود استفاده می‌کند. در کل هر دو برند تلویزیون پردازنده‌های بسیار با کیفیت و قابل قبولی دارند.

قیمت تلویزیون
فاکتور قیمت تلویزیون می‌تواند یک فاکتور بسیار تعیین کننده برای خرید تلویزیون باشد. بسیاری از افراد تنها بر اساس قیمت اقدام به خرید تلویزیون می‌کنند. برای مقایسه دو برند سامسونگ و ال جی به این موضوع مهم توجه کنید که حتما دو مدل مشابه از دو تلویزیون را باهم مقایسه کنید. زیرا هر کدام از این برندها مدل‌های بسیار متنوعی را تولید می‌کنند.
برای مقایسه قیمت تلویزیون ال جی و سامسونگ باید گفت که با بررسی تعدادی از این تلویزیون‌ها به این نتیجه می‌رسیم که قیمت تلویزیون‌های ال جی بیشتر از قیمت تلویزیون‌های سامسونگ است. این تفاوت قیمت بیشتر به دلیل بالاتر بودن قیمت پنل تلویزیون‌های ال جی است.

جمع بندی
اگر در حوزه تکنولوژی اطلاعاتی داشته باشید، احتمالا می دانید که برای مثال امکان دارد یک شرکت هاست وردپرس عالی ارائه دهد و یک شرکت دیگر هاست دانلود. (البته که خرید هاست لینوکس از وب رمز پیشنهاد همیشگی منه)
به صورت کلی باید گفت که هر دو برند سامسونگ و ال جی در تولید و مونتاژ تلویزیون بسیار موفق عمل کردند. هر دوی این برندها تلاش می‌کنند تا بتوانند به روزترین تکنولوژی و فناوری را در محصولات خود استفاده کنند.
با بررسی محصولات این دو برند متوجه می‌شویم که شرکت الجی تلاش کرده تا بهترین تلویزیون‌های پرچمدار و رده بالا را تولید کند. به همین دلیل اگر قصد خرید تلویزیون‌های با تکنولوژی روز و باکیفیت هستید و قیمت برای شما اهمیت زیادی ندارد، برند الجی می‌تواند برای شما مناسب باشد.
این در حالی است که شرکت سامسونگ تلاش کرده تا در تلویزیون‌های میان رده و متوسط مانور بیشتری بدهد. به همین دلیل تلویزیون‌های میان رده این شرکت که برای بیشتر افراد توجیه دارد نسبت به سایر برندها، امکانات و قابلیت‌های بیشتری دارد. اگر قصد خرید تلویزیون‌های میان رده را دارید، برند سامسونگ می‌تواند برای شما مناسب باشد.

همانگونه که ما برای خرید یخچال، سامسونگ را با اختلاف پیشنهاد می دهیم، به همان دلایل می گوییم اگر قصد خرید تلویزیون دارید، شک نکنید که ال جی بهتر از سامسونگ است.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.584 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت