تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sharifzade Offline
#1 ارسال شده : 1402/01/19 01:48:21 ب.ظ
sharifzade

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: tehran

شرکت های بزرگی هستند که از فناوری پرینت سه بعدی دندان استفاده می کنند و به آن کمک می کنند.
Invisalign و ClearCaps دو شرکت تولید کننده پرینترهای سه بعدی در دندانپزشکی هستند که در تولید الاینرهای دندانی و محافظ شب فعال هستند. هر دو شرکت با معرفی این فناوری به صنعت دندانپزشکی سودهای کلانی به دست آورده اند.

شرکت های دیگر موضع گسترده تری اتخاذ کرده اند و علاوه بر تولید پرینترهای سه بعدی دندانی، رزین نیز تولید می کنند، تحقیقات انجام می دهند و به دندانپزشکان در استفاده از پرینترهای سه بعدی دندانی کمک می کنند.

با وجود تلاش های فراوان برای بهره برداری کامل از این فناوری، این هدف هنوز به طور کامل محقق نشده است. بیایید نگاهی به بزرگترین موانع موجود در فناوری پرینت سه بعدی برای دستیابی به پتانسیل کامل آن بیندازیم، علیرغم کاربرد گسترده پرینت سه بعدی در توسعه فرآیندهای دندانپزشکی و پتانسیل آن در بسیاری از زمینه ها در این زمینه، همچنان یک فناوری نوظهور محسوب می شود. . در دندانپزشکی و صنعت دندانپزشکی با این حال، موانع فنی و هزینه بالا، استفاده گسترده از این فناوری را محدود می کند.
پرینتر سه بعدی
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه وارد لینک شده و در مورد کاربرد های پرینتر سه بعدی در دندان پزشکی بیشتر بدانید
به عنوان مثال، بیمارستان هایی که پرینترهای سه بعدی دارند، اگرچه نقش مهمی در کمک به دندانپزشکان دارند، اما تنها مجاز به چاپ مدل دندان هستند و در ساخت دندان های واقعی موفق نبوده اند. . برای چاپ ایمپلنت های دندانی واقعی، چاپگر سه بعدی با قابلیت چاپ فلز ضروری است. اگرچه پرینترهای سه بعدی فلزی راه زیادی را پیموده اند، اما علاوه بر اینکه برای مدل های دندانپزشکی دقت زیادی ندارند، به دلیل هزینه بالا گزینه مناسبی برای بسیاری از بیمارستان ها و آزمایشگاه ها نیستند.
اخیراً 3D Systems دو پرینتر سه بعدی فلزی میان رده به نام های DMP Dental 100 و ProX DMP 200 را معرفی کرده است که می توانند دندان ها، تاج ها و بریج های مصنوعی را با رشته های تخصصی خود بسازند.

کلینیک‌ها از روش‌های سنتی مانند پیوند لثه برای جایگزینی دندان‌ها استفاده می‌کردند، اما این فناوری در دهه گذشته تکامل یافته است. ما همچنین شاهد چاپ سه‌بعدی این نمونه‌های اولیه چربی بودیم.
نکته دیگر این است که اگرچه پرینترهای سه بعدی دندانی به دلیل قیمت ارزانشان محبوب هستند، اما بدون اسکن سه بعدی دندان که بتواند یک مدل سه بعدی دقیق ارائه دهد، کارایی چندانی ندارد.
در مراقبت از دهان، نقش اسکوپ دندان بسیار مهم است. به همین دلیل، فناوری جدید و پیشرفته پرینت سه بعدی دندان و اسکنرهای دندانی از موضوعات داغ بحث بین متخصصان این حوزه است.
اسکنرهای دندانی اسکن با کیفیتی از نواحی عمیق و غیرقابل دسترس حفره دهان انجام می دهند. این اسکنرها در پروفایل های داخلی و آزمایشگاهی عرضه می شوند و کار با آنها به آسانی استفاده از تلفن هوشمند است.
تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، تهیه راه حل های درمانی، آماده سازی مدل برای پرینت سه بعدی و در نهایت فرآیند چاپ بسیار مهم است. یکی از ویژگی های قابل توجه اسکنر دندانپزشکی سه بعدی، سرعت اسکن، کیفیت و کمیت داده های به دست آمده از آن و اطلاعاتی است که در مورد پذیرش یا رد داده ها دارد. هزینه این اسکنرها بسته به برند مورد استفاده، ویژگی ها و قابلیت ها می تواند متفاوت باشد.
پرینتر سه بعدی در دندان پزشکی
رایج ترین کاربرد پرینت سه بعدی در دندانپزشکی پرینت سه بعدی الاینرها و محافظ های شب است. الاینر در واقع به عنوان جایگزینی برای بریس ها (ارتودنسی) عمل می کند و به دلیل سهولت نسبی ساخت و کاربرد آن از محبوبیت خاصی برخوردار است و به دلیل شفافیت بالا در دهان دیده نمی شود.
فرآیند ساخت الاینر با اسکن دندان های بیمار برای ایجاد یک مدل سه بعدی از دندان آغاز می شود. سپس فایل خروجی از فرآیند اسکن سه بعدی دندان باید در نرم افزار مدلسازی اصلاح شود. با این حال، باید توجه داشت که مدل سازی برای Night Guards به حداقل تنظیمات نیاز دارد. زیرا هدف این است که دندان ها را همانطور که هستند قرار دهید.
اگر دندانی بشکند، دندانپزشکان آن را با روکش جدید جایگزین می کنند. اما از آنجایی که فرآیند سنتی برای این کار زمان بر و پرهزینه است، فناوری چاپ سه بعدی برای این منظور مفید است.
پرینت سه بعدی فرآیند ساخت روکش دندان را بسیار تسهیل کرده است. بنابراین ابتدا دندان شکسته را اسکن می کنند. سپس از نرم افزار مخصوصی برای ایجاد یک مدل سه بعدی استفاده می کنند. در مرحله بعد، تکنسین یا از فناوری چاپ سه بعدی یا فناوری CNC برای برش مدل تاج استفاده می کند.
در این صورت زمان انجام این روش از چند هفته به کمتر از یک ساعت کاهش می یابد و قیمت آن هم برای دندانپزشک و هم برای بیمار بسیار مقرون به صرفه است.
ساخت تاج و بریج دندان بخش بزرگی از تجارت دندانپزشکی پرینت سه بعدی است. به عنوان مثال، شرکت Formlabs از رزین موم باندینگ مخصوص برای ساخت بریج ها و روکش های دندانی استفاده می کند
مدل های سه بعدی درست اولین بار تولید می شوند، نکته مهمی در دندانپزشکی است و پرینترهای سه بعدی این اطمینان را به ما می دهند. قبل از چاپ مدل های دندانی، اسکن دهان بیمار انجام می شود.
پرینتر سه بعدی
از آنجایی که این مدل‌ها در دهان هیچ‌کس جا نمی‌شوند، نیازی به فناوری یا رزین پیشرفته ندارند. ساده و در عین حال مفید!
مدل‌سازی دندان‌پزشکی نیز به دنیای تجارت اضافه شده است. به عنوان مثال، شرکت Envision Tec انواع رزین های سه بعدی از جمله E-Model و E-Denstone را ارائه می دهد که در کاربردهای مختلف دندانپزشکی و ارتوپدی مورد استفاده قرار می گیرند و Formlabs مدلی به نام Model-Resin را ارائه می دهد.
یکی دیگر از پروژه های چاپ سه بعدی دندان، ایجاد دندان مصنوعی سه بعدی است که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. ایجاد یک دندان مصنوعی با استفاده از روش چاپ سه بعدی ساده که در یک چشم به هم زدن انجام می شود، معمولاً چند روز یا چند هفته طول می کشد.
مراحل کار شامل اسکن، طراحی، چاپ، شستشو و پس پردازش می باشد. محصول نهایی پس از پردازش پولیش می شود تا ظاهری عالی و زیبا به دست آید.
در تولید دندان مصنوعی پایه و دندان به صورت جداگانه به صورت سه بعدی پرینت می شوند. سپس با برداشتن اباتمنت از پایه و چسباندن دندان های پر شده به هم، پایه و دندان به هم متصل می شوند.
سس
بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ مواد خام برای پرینت سه بعدی پروتزها را تامین می کنند. به عنوان مثال، مواد زیست سازگار TEC برای براکت ها و پروتزها NextDent Denature 3D+ و NextDent C&B MFH هستند. در حالی که Formlabs طیف گسترده ای از مواد خام را برای دندان های دیجیتال ارائه می دهد.[img]null[/img]

ویرایش بوسیله کاربر 1402/01/19 01:53:05 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.114 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت