تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

wiyomi4433 Offline
#1 ارسال شده : 1401/11/17 04:58:30 ب.ظ
wiyomi4433

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

نقل قول:
سه نظام و چهار نظام تراشکاری

سه نظام و چهار نظام تراشکاری دو عدد از مهم ترین ابزار های تراشکاری هستند. که وظیفه آنها نگهداری ابزارهای تراشکاری روی اینسرت ها می باشد. با گیر کردن و ثابت نگه داشتن قطعه، در میان این محصول می توان کار تراشکاری را انجام داد. تاثیر این محصول بر اینسرت ها و کنترل کردن ابزارها زمان تراشکاری بسیار بالا می باشد. در هنگام استفاده از این محصول اگر از سیستم چرخش پینیون باریک استفاده کنیم، باعث می شود، که فک های فولادی فشار همزمان وارد کنند. از ویژگی های سه نظام، بالا بودن سرعت آن، خودکار بودن و کم بودن احتمال خطا در آن می باشد.



آریسمان تولز-عرضه کننده انواع سه نظام و چهار نظام تراشکاری



جهت اطلاع و استعلام موجودی ، مشاوره رایگان و خرید با فروشگاه اریسمان تولز در تماس باشید. تلفن : 02166756188 – 09128016730



عملیات در سه نظام و چهار نظام تراشکاری به نحوی انجام می‌شود که در آن قطعه کار به شکل دورانی و ابزار به شکل خطی حرکت می‌کنند. در حین انجام تراشکاری به دلیل وجود نیروی برشی، قطعه و ابزار باید به شکل محکمی در جای خود بسته شوند تا توسط نیروی برشی دچار حرکت نشوند.

اما انتخاب وسیله موردنظر برای بستن قطعات تراشکاری به شکل این قطعات بستگی دارد و ازاین‌رو برای بستن قطعات از ابزارهای گوناگونی استفاده می‌شود که عبارت است از سه نظام، چهار نظام، صفحه نظام، فشنگی، مرغک، درن، نوک گیر و لینت. اما یکی از متداول‌ترین وسیله‌ها برای بستن این قطعات سه نظام و چهار نظام تراشکاری است.
تفاوت سه نظام و چهار نظام تراشکاری

سه نظام و چهار نظام هر دو در کارگاه های سی ان سی و تراشکاری استفاده می شوند‌. وظسفه ی هر دوی آن ها نگهداری قطعه و چرخاندن آن ها هنگام چرخش است. با این کار اپراتور دستگاه تراش میتواند قطعه را به شکلی که می خواهد در بیاورد. اما این دو با یک دیگر تفاوت دارند و در شرایط مختلف استفاده می شوند.
ویژگی سه نظام تراشکاری

اولین چیزی که در سه نظام تراشکاری به چشم می خورد سه فک یا بازویی است که متحرک می باشند. هر سه بازویی به طور هماهنگ حرکت میکنند و توسط یک پیچ و با آچار مخصوص خود قابل تنظیم هستند.از سه نظام های تراشکاری برای قطعه های منظم که دارای مرکز می باشند استفاده می شود. توان عمق دهی در سه نظام های تراشکاری پایین تر از چهار نظام است.
خصوصیات چهار نظام تراشکاری

چهار نظام ها از نظر ظاهری کاملا با سه نظام ها متفاوت هستند. تفاوت سه نظام ها و چهار نظام ها ی تراشکاری در نگاه اول کاملا قابل تشخیص است‌. چهار نظام ها یک بازویی بیشتر دارند. اما در عملکرد آنها نیز تفاوت وجود دارد.

بازویی چهار نظام ها به صورت مستقل حرکت می نماید یعنی برای حرکت دادن و تنظیم باید هر کدام را به صورت جدا تنظیم کرد این ویژگی برای چفت کردن قطعه های نا منظم است. چهار نظام ها به دلیل بازویی اضافه ی خود می توانند دقیق تر برش دهند. و توان عمق دهی بالایی دارند.

نظام و چهار نظام تراشکاری به دلیل خصوصیات منحصر به فرد خود هر کدام برای تراش قطعه های مختلف ساخته شده اند و نباید آنها را با یکدیگر مقایسه کرد زیرا یک تراشکار به هر دوی این سه نظام و چهار نظام نیاز پیدا می کنند.
بررسی سه نظام وچهار نظام تراشکاری

در سه نظام و چهار نظام تراشکاری به دلیل فشار زیاد وارد شده به قطعه و عوامل متعددی مثل لرزش دستگاه تراشکاری، کنترل قطعه کاری سخت و درعین‌حال حساس است. اما برای نگهداری و کنترل قطعه کار از دو مدل گیره بندی استفاده می‌شود که شکل قطعات استفاده از هرکدام را تعیین می‌کند. این دو گیره بندی معمولاً به دو صورت انجام می‌شود:

گیره بندی سه نظام
گیره بندی چهار نظام

سه نظام وچهارنظام تراشکاری-اریسمان تولز
سه نظام تراشکاری چیست

چنانچه گفته شد سه نظام یکی از متداول‌ترین ابزار برای نگهداری قطعه کار است و با استفاده از آن شما قادر خواهید بود قطعه را روی دستگاه ببندید و عملیات تراشکاری را شروع کنید. این وسیله سه فک متحرک (یک پارچه) دارد و با استفاده از آچار روی یک قطعه استوانه‌ای باز و بسته می‌شود. سه نظام از فولاد ساخته شده و تحمل بار بالایی دارد. کاربرد اصلی این وسیله در تراشکاری است اما در موارد دیگری نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای مثال می‌توان به استفاده از این وسیله در دستگاه CNC پنج محور، میز جوشکاری و دستگاه فرز اشاره کرد.

اما در تراشکاری از سه نظام برای بستن قطعات گرد و چندضلعی استفاده می‌شود. سه نظام از دو دسته فک تشکیل شده که دسته اول فک‌های رو نامیده می‌شوند که از آن برای بستن قطعات با قطر کم استفاده می‌شود. دسته دوم این فک‌ها فک وارو است که برای بستن قطعات با قطر زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد.
اجزاء تشکیل دهنده ی سه نظام

سه نظام ها از سه قسمت به علاوه ی پوسته ای که قطعات روی آن نصب می شوند تشکیل شده است.

1. فک : فک ها وظیفه ی نگه داشتن قطعه را دارند. هر سه نظام دارای دو نوع فک دارد فک های رو و فک های وارو. فک های رو قطعه را از بیرون چفت میکنند و فک های وارو از داخل قطعه را چفت میکنند.



2. پیچ حلزونی : پیچ های حلزونی دو بخش دارند یک بخش دارای دنده های ساده است و بخش بعدی که به فک ها متصل است و دارای شیار های حلزونی میباشد که فک ها را حرکت می دهد.



3. قرقره : قرقره ها دارای حفره ای چهار گوش هستند که آچار مخصوص در آن قرار میگیرد و دنده های ساده که پیچ حلزونی را به حرکت در می آورد.
هر سه قطعه داخل پوسته ای از جنس فولاد کنار هم قرار گرفته اند.
انواع سه نظام تراشکاری
نحوه عملکرد سه نظام

حال که تا حدی با سه نظام و چهار نظام تراشکاری آشنا شدید بد نیست تا نحوه عملکرد این وسیله را نیز مورد بررسی قرار دهیم. در پشت فک‌های این وسیله شیارهایی قرار گرفته که روی مارپیچ ارشمیدس سوار می‌شوند. مارپیچ ارشمیدس هم دارای دندانه‌هایی است که با سه چرخ‌دنده مخروطی ارتباط پیدا می‌کنند و توسط آچار سه نظام حرکت می‌کنند. همراه با حرکت چرخ‌دنده‌ها، مارپیچ ارشمیدس هم به حرکت در می‌آید و در نتیجه فک‌ها نیز شروع به حرکت می‌کنند. درصورتی‌که آچار سه نظام را مطابق عقربه‌های ساعت بچرخانید فک‌ها جمع می‌شوند و زمانی که آچار سه نظام برعکس عقربه‌های ساعت چرخیده شود، فک‌ها باز می‌شوند.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.619 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت