تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

dolepa7774 Offline
#1 ارسال شده : 1401/11/17 04:43:05 ب.ظ
dolepa7774

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه یا سینی کابل فلزی نوعی از سینی کابل ها هستند که کاربرد زیادی دارند و در سیم کشی برق ساختمان ها به کار می روند و کار اصلی این سینی ها برای نگهداری وهدایت کابل های الکتریکی است. اکثر سیستم های سینی کابل از فلز مقاوم در برابر خوردگی و یا از فلزی با آبکاری مقاوم در برابر خوردگی ساخته می شوند که سینی برق را در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت می کند. همچنین نیاز به نگهداری کمی دارند و عمر و ماندگاری طولانی تری دارند. سینی کابل ها قسمت ضروری از ساخت و ساز صنعتی و تجاری را تشکیل می دهند، که برای پشتیبانی از انواع متدهای سیم کشی مورد استفاده قرار می گیرند به طور مثال از این سینی ها می توان برای خطوط برق ولتاژ بالا، کابل های توزیع برق، سیم کشی سیستم های کنترلی حساس، سیم کشی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و کابل های فیبر نوری استفاده کرد.
انواع سینی های کابل گالوانیزه

برای افزایش مقاومت سینی های فلزی روکش گالوانیزه بر روی آنها اعمال می‌شود.

سینی های گالوانیزه در دو دسته قرار میگیرند:
سینی کابل گالوانیزه سرد (Cold Galvanized Cable Tray) :

سینی های فلزی تولید شده در حمام نمک روی هم غوطه ور میشوند و یک لایه از روی در آنها ایجاد می‌شود که منجر به افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی خواهد شد. نکته بسیارمهم ، سینی کابل گالوانیزه سرد نسبت به نوع گرم مقاومت کمتری در برابر خراشیدگی دارند. این نوع سینی گالوانیزه مناسب مناطق سرد و مرطوب نمی باشد.
سینی کابل گالوانیزه گرم (Hot dip Galvanized Cable Tray) :

این نوع سینی ها مقاوم ترین سینی ها هستند و دارای روکش گالوانیزه گرم می باشند که در حمام فلز روی مذاب در درجه حرارت بسیار بالا غوطه ور می شوند. ضخامت و وزن روکش گالوانیزه گرم نسبت به سرد بیشتر بوده و به همین دلیل می توان بدون هیچ نگرانی بابت ایجاد خراش بر روی سطح از آنها در محیط های باز استفاده نمود ومقاومت بسیار بالایی در برابر نم و رطوبت دارد.
نحوه استفاده از سینی کابل گالوانیزه

در صورتی که به صورت همزمان از کابل های قدرت یا فرمان در درون سینی کابل استفاده شود، جهت جلوگیری از نویزهای احتمالی و اثرات منفی بر روی یکدیگر می بایست از دیواره جدا کننده یا divider درون آن استفاده کرد.

اگر از این سیستم کابل کشی در مناطقی که احتمال وجود رطوبت باشد استفاده می کنید بهتر است از سینی کابل با روکش گالوانیزه گرم عمقی استفاده کنید اما اگر در مناطقی مانند درون ساختمان که رطوبت بالایی ندارند استفاده می کنید از روکش گالوانیزه سرد استفاده کنید. آن‌ها دارای پانچ بر سطح خود هستند تا گرمای ایجاد شده توسط جریان عبوری از سیم و کابل را خنک کند. از ورق استیل در مواردی که خوردگی شیمیایی وجود داشته باشد استفاده می گردد.

اجرای سینی کابل می تواند به صورت نمای داخلی و یا سطحی باشد. در طول و اندازه ی سینی کابل هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد اما بدلیل سهولت نصب، طول شاخه ها را معمولا ۲ یا ۳ متر در نظر می گیرند. اکثر این سیستم ها باز هستند و اجازه از دست دادن حرارت را به صورت کارا و دسترسی آسان به قطعات و جایگزینی و تعمیرات را می دهند.

معمولا از این سیستم برای اتصال به سقف یا به طور معلق از سقف یا نصب به دیوار استفاده می کنند. اما برخی نیز مناسب برای استفاده های زیرزمینی هستند. این محصول جایگزین مناسبی برای انتقال سیم و کابل های برق در درون لوله های فولادی برق می باشند چرا که به طور کامل سیم و کابل را احاطه می کنند و امکان دسترسی به آنها نیز وجود دارد.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.089 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت